Sediu social
Potrivit legii, documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundaresunt:
- extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile;
- contract de vanzare- cumparare;
- contract de donatie in forma autentica;
- certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii;
- hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotarare judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune;
- proces-verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite;
- contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la administratia finantelor publice, pentru cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la administratia finantelor publice, pentru cel incheiat intre persoane juridice);
- contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului.
Important:Extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original, celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in copie legalizata.
In cazul in care imobilul este detinut in coproprietate, se vor prezenta, dupa caz, si acordul coproprietarilor, acordul asociatiei de proprietari, acordul vecinilor direct afectati cu privire la schimbarea destinatiei de locuinta a spatiului respectiv, in original;
In situatia in care nu detineti in proprietate un imobil, nu reusiti sa obtineti acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor sau daca intampinati dificultati in gasirea unui spatiu pentru stabilirea sediului social al societatii pe care dumneavoastra o reprezentati.
In astfel de cazuri, echipa noastra vine in sprijinul dumneavoastra prin posibilitatea gazdurii sediului social al societatii dvs. pe o perioada de maxim 12 luni, in schimbul unui onorariu accesibil.
Putem sa va oferim si anumite servicii conexe alaturate gazduirii sediului social - care va pot ajuta sa va desfasurati activitatea.
Astfel aveti la dispozitie un BIROU VIRTUAL care contine:
- sala de conferinte situata in centrul Bucurestiului pusa la dispozitia dumneavoastra 1h/luna pentru intalniri in scop de afaceri;
- redactarea corespondentei si transmiterea acesteia;
- primirea si trimiterea documentelor prin fax.
De asemenea, veti putea utiliza numerele noastre de telefon si fax pentru primirea si transmiterea corespondentei catre clientii dvs.
Inregistrare Sediu Social
Potrivit Ordinului nr.221/2010 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), publicat in Monitorul Oficial nr.443/01.07.2010, societatile comerciale, la inmatriculare sau la schimbarea sediului social, au obligatia sa inregistreze documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Dosarul solicitarii, va cuprinde:
- cererea solicitantului;
- documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta;
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
- actul care atesta numirea reprezentantului legal alpersoanelor juridice, dupa caz;
Dosarul se va depune la organul fiscal competent (ANAF - in a carui raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social), direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Daca cererea se depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si in copie
Daca cererea se va depune prin posta aceasta trebuie insotita de actele doveditoare ale dreptului de folosinta, in copie legalizata.
Termenul de solutionare este de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotite de documentatia completa.
Important! Nu uitati sa cumparati timbru fiscal in cuantum de 4 lei.
Schimbare Sediu Social
Sediul social este un element de identificare a societatii; in functie de sediul social ales pentru societatea comerciala se vor stabili:
- legea aplicabila;
- instantele judecatoresti competente;
- nationalitatea societatii;
- locul unde trebuie indeplinite formalitatile de inmatriculare, publicitate si autorizare;
Potrivit legii, documentele care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, sunt urmatoarele: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat, contract de asociere in participatiune, extras de carte funciara, certificat de mostenitor, acordul asociatiei de proprietari si al veinilor direct afectati de activitatea desfasurata (sus, jos, stanga, dreapta - daca este cazul) sau alte acte care atesta dreptul de folosinta.
Schimbarea sediului social in alt judet impune inregistrarea persoanei juridice in Registrul Comertului de la noul sediu si radierea inmatricularii acesteia din Registrul Comertului de la vechiul sediu social.
Dosarul pentru inregistrarea in Registrul Comertului a mentiunii privind schimbarea sediului societatii comerciale cu raspundere limitata va contine urmatoarele documente:
- Cerere de inregistrare (descara cerere);
- Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor/ decizia asociatului unic - original + 1 copie;
- Dovezile privind noul sediu social ( certificat si adeverinta privind inregistrarea sediului social la ANAF din sectorul in a carui raza teritoriala se afla situat spatiul cu destinatie de sediu social;
- Certificatul de inregistrare si anexele acestuia (original);
- Imputernicire avocatiala;
- dovezile privind plata taxelor legale si timbrul judiciar, in original.
Serviciile noastre de gazduire permit stabilirea/schimbare sediilor sociale in Bucuresti si in Judetul Ilfov :
- stabilire sediu social sectorul 1;
- stabilire sediu social sectorul 2;
- stabilire sediu social sectorul 3;
- stabilire sediu social sectorul 4;
- stabilire sediu social sectorul 5;
- stabilire sediu social sectorul 6;
- stabilire sediu social in Judetul Ilfov;
Putem de asemenea sa va oferim si anumite servicii conexe alaturate gazduirii sediului social - care va pot ajuta sa va desfasurati activitatea.
Astfel aveti la dispozitie un BIROU VIRTUAL care contine:
- sala de conferinte situata in centrul Bucurestiului pusa la dispozitia dumneavoastra 1h/luna pentru intalniri in scop de afaceri;
- redactarea corespondentei si transmiterea acesteia;
- primirea si trimiterea documentelor prin fax.
De asemenea, veti putea utiliza numerele noastre de telefon si fax pentru primirea si transmiterea corespondentei catre clientii dvs.
Stabilire Sediu Social
Daca pana la intrarea in vigoare a OUG 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, exista posibilitatea ca la acelasi sediu sa poata functiona mai multe societati, indiferent de dimensiunile spatiului respectiv, in cazul in care cel putin o persoana era asociata in fiecare dintre societati sau in cazul in care cel putin unul dintre asociati era proprietar, incepand cu luna iunie a anului 2010, la acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea acestora in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.
La inmatricularea societatii sau schimbarea sediului social la Registrul Comertului sunt necesare:
- documentul ce atesta dreptul de folosinta asupra spatiului pentru sediu social inregistrat la ANAF.
- certificatul de la ANAF care arata ca pentru acel imobil n-a fost inregistrat alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta.
Daca din certificat rezulta ca sunt deja inregistrate alte documente de spatiu, se da o declaratie pe proprie raspundere privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social.
La acelasi sediu pot functiona mai multe firme doar daca imobilul, prin structura si suprafata utila, permite functionarea lor in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.
Solutia pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii este prevazuta in art. 3 alin 1.lit h din legea 51/1995 – Legea pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat care prevede faptul ca:
,, (1) Activitatea avocatului se realizeaza prin:
h) stabilirea temporara a sediului pentru societati comerciale la sediul profesional al avocatului si inregistrarea acestora, in numele si pe seama clientului, a partilor de interes, a partilor sociale sau a actiunilor societatilor astfel inregistrate;”
Serviciile noastre de gazduire permit stabilirea sediilor sociale in Bucuresti si in Judetul Ilfov :
- stabilire sediu social sectorul 1;
- stabilire sediu social sectorul 2;
- stabilire sediu social sectorul 3;
- stabilire sediu social sectorul 4;
- stabilire sediu social sectorul 5;
- stabilire sediu social sectorul 6;
- stabilire sediu social in Judetul Ilfov;
Putem de asemenea sa va oferim si anumite servicii conexe alaturate gazduirii sediului social - care va pot ajuta sa va desfasurati activitatea.
Astfel aveti la dispozitie un BIROU VIRTUAL care contine:
- sala de conferinte situata in centrul Bucurestiului pusa la dispozitia dumneavoastra 1h/luna pentru intalniri in scop de afaceri;
- redactarea corespondentei si transmiterea acesteia;
- primirea si trimiterea documentelor prin fax.
De asemenea, veti putea utiliza numerele noastre de telefon si fax pentru primirea si transmiterea corespondentei catre clientii dvs.